המדריך המלא להפקת סרט תדמית


תפקידו של סרט תדמית טוב הוא להיות כלי עזר שיווקי למוצרי החברה ולחברה בכלל. זהו למעשה חלון הראווה של העסק וכרטיס הביקור האינטרנטי של החברה. סרט תדמית צריך קודם כול ליצור רושם ראשוני טוב, לצוד את עינו של הגולש, לעורר בו עניין ולמשוך אותו להמשיך לגלוש ולקבל עוד פרטים באתר. הפקת סרט תדמית מצריכה יכולות ניהול טכניים ודורשת אנשים וציוד ברמה הגבוהה ביותר. יש צורך בחשיבה אומנותית ויצירתית, כזו שתבין את מהות העסק וכך תשרת את מטרותיו העסקיות.

הבנת צרכי הלקוח
הפקת סרט תמיד צריכה להתחיל בהבנת הצורך של הלקוח. חשוב להבין מה הסרט מנסה להשיג, האם לקדם קו מוצרים מסוים, להציג טכנולוגיה חדשנית או פשוט לספר את הסיפור של העסק ובכך לשפר את המכירות. בהקשר זה, חשוב להגדיר מי קהל היעד של הסרטון. בדרך כלל סרטי תדמית מיועדים ללקוחות אך לא תמיד. ישנם מקרים בהם סרט תדמית נועד לשכנע בגיוס עובדים, כמו גם לעניין משקיעים. חשוב מראש גם לקחת בחשבון את הפלטפורמה בה הצופים יראו את הסרט.

כתיבת תסריט
לאחר שהוחלט על מטרות הסרט, המשך ההפקה עובר לכתיבת התסריט. הוא צריך להיות מקורי, חדשני ומעניין, על מנת שיצור הפתעה וסקרנות בקרב הצופים. התסריט הוא הבסיס לכל סרט תדמית, הוא למעשה מתווה את תוכנית העבודה ומכוון את התהליך כולו. אין שום טעם להתחיל בצילומים כל עוד התסריט לא מאושר על ידי הלקוח. לאחר סיום ואישור התסריט ניתן להתחיל לתכנן את לוח הזמנים לצילומים. חשוב שיהיה לוח זמנים מדויק ומסודר לפני שיוצאים לצילומי הסרט, כולל מרווחי ביטחון לתקלות ובעיות במהלך הצילומים. עמידה בלוחות הזמנים קריטית, לשם עבודה במסגרת התקציב שתוכנן.

צילום ועריכה
ימי הצילום הם השיא של ההפקה בעצם. חשוב לנהל את ימים אלו ביעילות ולהפיק מהם את המיטב. לאחר סיום הצילומים מתחיל שלב העריכה. יש חשיבות רבה לעבודת הגרפיקה של כל סרט תדמית מכיוון שלגרפיקה תפקיד מרכזי בהעברת האינפורמציה השיווקית. כאשר מדובר על סרט תדמית המיועד לרשתות החברתיות, קריטי שהאינפורמציה החשובה תעבור גם ללא סאונד נלווה. בשלב העריכה יש מקום של כבוד גם להוספת הפסקול לו יש תקפיד מרכזי המשפיע על הרגש של הצופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.